lördag 9 maj 2009

Ozzy + Lita

Sedan många år tillbaka så är Ozzy min
husgud och tror jag var runt 9 år när
jag snodde "Bark at the moon" på vinyl
från min morbror, som lägligt nog satt
i finkan då. Jag var väl kanske inte den
ultimata hårdrockaren på den tiden,
då mycket blandat snurrade på pappas
spelare. Men just "Bark at the moon"-
skivan etsade sig fast, och har följt
med mig hela livet, oavsett vilken
musikstil man har haft.

Under 80-talet så läste man tidningen
Okej som var 50% hårdrock och
50% synth (typ?). Där fick jag för första
gången upp ögonen för en viss Lita Ford,
som jag genast blev kär i. Men insåg
väl ganska snabbt att en finnig 10-åring
inte hade någon större chans där.

Så detta för mig raskt till dagens video,
vilket blir "Close my eyes forever" som
enligt mig är en av de bästa balladerna som
gjorts inom hårdrocksvärlden.

Njut! Detta är kult!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar