lördag 30 maj 2009

Sommarrock #1

Tänkte dela med mig lite av min musiksmak.
Har därför satt ihop en liten "sommarlista"
med diverse band från Spotify.

Fick en flashback när jag lyssnade på första spåret
"Paradise City". Kommer ihåg sommaren
jag hörde den för första gången. Var någon gång
runt '88-89 och jag och min broder hade fått oss
en varsin skateboard. Skateboarden var av märket
"svintung med hjul insmorda i sirap"-modellen.
Men det stoppade inte mig, jag skulle ju bli lika bra
som Tony Hawk.
Alla mål var i siktet, jag skulle bli bäst. Allt gick som
planerat ända tills min moder sa till mig att ha hjälm.
Hjälm var lika med stor hockeyhjälm hemma hos oss.
Dvs. man såg ut som en tönt. Så jag la ner min framtid
som skateproffs redan dag 3.

Lyssna här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar